با آموزش تبلیغات در اینستاگرام در خدمت شما عزیزان هستیم تا نکاتی در مورد تبلیغات موثر در اینستاگرام، تبلیغات کم هزینه و… را به شما آموزش دهیم. پس حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
آموزش تبلیغات در اینستاگرام
موارد مهم قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام
عکس پروفایل مناسب
بیشتر برندها و یا صاحبان پیج، از لوگوی خود به عنوان عکس پروفایل استفاده میکنند. این کار به افزایش اعتبار شما کمک کرده و به مخاطبان این امکان را میدهد که به سرعت متوجه موضوع پیج شما شوند. اگر تا کنون برای محصولات و پیج خود لوگو انتخاب نکرده اید، میتوانید از طراحان حرفه ای در این زمینه بخواهید یک لوگو برای شما طراحی کنند.
نوشتن بیو اینستاگرام
برای تاثیرگذاری در نگاه اول، فقط ۱۵۰ کاراکتر در اختیار دارید! بنابراین بیو پیج شما باید شخصیت برندتان را منتقل کند و مخاطبان را برای دنبال نمودن پیجتان قانع سازد. بنابراین بهتر است نام پیج به همراه نام برند را هم در این قسمت ذکر کنید. همچنین برای ایجاد اعتماد در ذهن مشتری، لینک وبسایت، آدرس و شماره تلفن خود را در بیو قرار دهید.
فالوورهای واقعی
همیشه به خاطر داشته باشید که در دنیای واقعی همه افراد دوست دارند از فروشگاه هایی خرید کنند که اعتبار بالایی دارد و افراد زیادی از آن خرید میکنند. بنابراین میتوان گفت که افراد اغلب دوست ندارند از یک مغازه خالی خرید کنند. در دنیای مجازی نیز به همین صورت خواهد بود. پس باید پیش از شروع تبلیغات اینستاگرامی، در ابتدا تعدادی فالوور واقعی داشته باشید. پس در ابتدا از دوستان و آشنایان خود درخواست کمک کنید تا پیج شما را حمایت کرده و فالو کنند؛ زیرا پیجهایی که فالوور ندارند، جذابیت کمتری دارند. همچنین اطمینان حاصل کنید که پیج شما حاوی پستهای جذاب و با کیفیت است تا مخاطبان جدید متوجه شوند چه نوع محتوایی در پیج شما پیدا خواهند کرد.
مشخص نمودن مخاطبان هدف
فکر میکنید چه کسانی از دیدن تبلیغات پیج شما استقبال میکنند؟
تعیین مخاطبان هدف به شما کمک میکند تا تبلیغات پربازدهتری داشته باشید و بودجهتان را هدر ندهید. به یاد داشته باشید که تشخیص مخاطبان هدف اصلا کار سختی نیست و برای انجام آن کافی است کمی دقیقتر به فالوورهایتان نگاه کنید و ویژگیهای شخصیتی آنها مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق، سبک زندگی و… را کشف کنید.
مشخص نمودن اهداف تبلیغ
آیا میخواهید برند خود را به دیگران معرفی کنید؟ آیا میخواهید فروش خود را بیشتر کنید؟ آیا میخواهید مخاطبان بیشتری جذب کنید؟ پس باید هدف تبلیغ خود را مشخص نمایید تا بتوانید یک تبلیغ پربازده داشته باشید.
تعیین بودجه تبلیغات
یکی از نکات مهمی که معمولا در آموزش تبلیغات در اینستاگرام به آن اشاره نمیشود، اما بسیار مهم است، تعیین بودجه است. مقداری که میخواهید برای تبلیغات خود هزینه کنید، تعیین مدل تبلیغاتی شما را تعیین میکند. به عنوان مثال، تبلیغات بازدیدی هزینه کمتری نسبت به تبلیغات اینفلوئنسری دارد. همچنین، تعرفههای مختلف برای انجام تبلیغات بر روی پیجهای مختلف متفاوت است.
چه پیجهایی برای تبلیغات مناسب هستند؟
بهترین شیوه تبلیغات در اینستاگرام
همانطور که میدانید شیوه های بسیار زیادی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد، اما مطمئن ترین روش برای تبلیغات استفاده از ربات های هوش مصنوعی می باشد.
- تحلیل دادهها: رباتهای هوش مصنوعی میتوانند دادههای مربوط به تبلیغات شما را تحلیل کرده و الگوهای مهم را شناسایی کنند تا به شما کمک کنند تا تبلیغات خود را بهبود ببخشید.
- پیشنهاد محتوا: این رباتها میتوانند بر اساس تحلیل دادهها و علایق کاربران، محتوای مناسبی را برای تبلیغات شما پیشنهاد دهند.
- مدیریت کمپینها: رباتهای هوش مصنوعی میتوانند به شما کمک کنند تا کمپینهای تبلیغاتی خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و بهینهسازی کنید.
- پاسخگویی به سوالات کاربران: این رباتها میتوانند به صورت خودکار به سوالات کاربران پاسخ دهند و ارتباط بین شما و مخاطبانتان را بهبود بخشند.