41مدل لنز برای دوربین های مختلف

41مدل لنز برای دوربین های مختلف شاخص

۴۱مدل لنز برای دوربین های مختلف

افرادی که به عکاسی علاقه دارند و یا عکاسی حرفه ای میکنند میدانند که لنز ها اصلی ترین قسمت هر دوربینی هستند و هرچقدر لنز آن ها حرفه ای تر و قوی تر باشد در نتیجه عکس های بهتری خواهند گرفت. پس برای گرفتن تصاویر حرفه ای علاوه بر مهارت شخص استفاده از یک دوربین با لنز قوی لازم و ضروری است.

 

خرید لنز دوربین فراتر از لنزهای کیت که همراه خود دوربین‌‌های عکاسی در یک بسته بندی مجزا وجود دارند به این دلیل است که در اغلب موارد لنزهایی بسیار ساده و با کیفیت پایین هستند.
ضمن اینکه حتی اگر میلیون‌‌ها تومان خرج یک دوربین عکاسی کنید اما لنز حرفه‌‌ای متناسب با هدف خرید شما بر روی آن نصب نگردد، نه تنها کیفیت خوبی از عکس‌‌های خود دریافت نخواهید کرد بلکه قدرت دوربین را نیز مشاهده نکرده و نمی‌‌توانید از تمام ظرفیت آن بهره ببرید.

لذا بسیاری از افراد ترجیح می‌‌‌‌دهند که به سراغ خرید لنز دوربین بروند.
اما مشکلی که هست تنوع زیاد در بازار و اصطلاحاتی است که بر روی لنزها بکار رفته و شاید معانی آنها را ندانید و همین امر خرید را برای شما سخت‌‌تر می‌‌کند.
در این قسمت به مهم‌‌ترین این موارد اشاره می‌‌کنیم تا راهنمای خرید عالی داشته باشید.

نکات مهم در  خرید لنز دوربین

41مدل لنز برای دوربین های مختلف و نکات

اصطلاحاتی که دانستن آنها کمک می‌‌کند خریدی کاملا مناسب و صحیح را تجربه کنید به شرح زیر هستند:

لنز زوم و پرایم چه کاربردی دارند؟

لنزهای پرایم یا فاصله کانونی ثابت کیفیت تصویر بهتر به شما داده و فضای کمتری می‌‌گیرند اما لنز زوم نیز برای مواقعی که نمی‌‌توانید لنز دوربین را عوض کنید گزینه‌‌ی فوق العاده‌‌ای است. همچنین برای لنزهای پرایم یا ثابت برای اینکه نمای متفاوتی نسبت به سوژه داشته باشیم باید موقعیت را تغییر داد ولی با لنز دوربین زوم نیاز نیست.

لنز دوربین تله فوتو چیست؟

افرادی که قصد عکاسی حرفه‌‌ای داشته باشند از لنز دوربین عکاسی تله فوتو در انواع مختلف بسته به حیطه‌‌ی فعالیت استفاده می‌‌کنند. نوع کوتاه تا تله این لنزها برای پرتره بسیار خوب هستند و باید فاصله‌‌ی مناسبی با سوژه‌‌ی خود داشته باشید. نوعی که فاصله‌‌ کانونی زیادی داشته باشد برای ثبت لحظات خاص ورزشی استفاده می‌‌گردد و سوپر تله فوتو برای عکسبرداری در محیط جنگل و حیات وحش مانند پرندگان استفاده می‌‌گردد. اما توجه داشته باشید تا زمانی که نور کافی در محیط باشد عملکرد خوبی از این نوع لنز دوربین خواهید دید اما کیفیت فوق العاده‌‌ای نخواهند داشت.

 

خرید دوربین از ترکیه

لنز دوربین واید چیست؟

این نوع لنز دوربین فاصله کانونی کمی دارد و بیشتر برای مواقعی است که بخواهید از مناظر طبیعی و معماری عکسبرداری کنید. لذا در اکثر موارد که نمی‌‌‌‌توانید از لنز کیت خود در حالت واید نتیجه‌‌ی مطلوب را کسب کنید، این نوع لنز را خریداری کنید.

لنز ماکرو چیست؟

این نوع لنز دوربین برای اینکه بر روی سوژه با فاصله‌‌ی نزدیک زوم کرده و بزرگ نمایی زیادی داشته باشید بسیار مناسب است. لنز ماکرو را در صورتی خریداری کنید که بخواهید از حشرات، گل و گیاه عکسبرداری کنید.

نکات مهم لنز ها:کیفیت ساخت، ضد آب و گرد و غبار

41مدل لنز برای دوربین های مختلف و ضرورت خرید

هنگام خرید لنز دوربین به کیفیت ساخت آن توجه داشته باشید چرا که هرچقدر مرغوب‌‌تر باشد، سرعت و کیفیت موتور نیز بیشتر خواهد بود و صدای کمتری نیز تولید می‌‌کند. همچنین باید به گونه‌‌ای ساخته شده باشند که در برابر آب، گرد و غبار و برخی شرایط آب و هوایی مقاوم باشد.

وزن و اندازه لنز:

دقت داشته باشید که وزن یک لنز نیز به همان اندازه‌‌ی نوع کاربری و قدرت آن اهمیت دارد چرا که قرار است همیشه در دست گرفته و وزن زیاد آن شما را خسته خواهد کرد. اندازه نیز مربوط به فیلترها خواهد بود. به هر میزان که لنز دوربین کوچک‌‌تر باشد، فیلتر نیز کوچک‌‌تر خواهد بود و هزینه‌‌ی کمتری نیز پرداخت خواهید کرد.

دیافراگم:

دیافراگم میزان ورود نور را تعیین می‌‌کند تا در محیط‌‌های کم نور، نور بیشتری وارد شده و عکس وضوح و کیفیت بیشتری داشته باشد. به اعداد روی لنز دوربین دقت کنید هرچقدر عدد f کوچک‌‌تر باشد دیافراگم بیشتر باز شده و نور بیشتری وارد دوربین می‌‌گردد. اما توجه هم داشته باشید که به هر میزان دیافراگم باز شود میداد دید برای عکسبرداری کوچک‌‌تر خواهد شد.

امیدوار هستیم تا اطلاعات کاملا مفیدی برای خرید لنز دوربین در اختیار شما قرار گرفته باشد. توجه داشته باشید که خرید لنز دوربین مناسب به اندازه‌‌ی دوربین مهم است.

 

خرید دوربین از ترکیه

 

مطلب ۴۱مدل لنز برای دوربین های مختلف به پایان رسید در ادامه تعدادی از لنزها را معرفی نموده ایم برای دیدن مدل های دیگر به سایت اصلی مراجعه کنید.

41مدل لنز برای دوربین های مختلف شاخص
قیمت لنز تامرون مدل SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD مناسب برای دوربین های نیکون
41مدل لنز برای دوربین های مختلف شماره دو
لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 70-200mm
41مدل لنز برای دوربین های مختلف شماره 3
لنز دوربین کانن مدل ۱۸-۱۳۵ میلی متر IS USM
41مدل لنز برای دوربین های مختلف شماره 1
خرید لنز نیکون af-s

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتس اپ؟ همین الان پیام بده