نکات مهم در فروشندگی پوشاک

نکات مهم در فروشندگی پوشاک

در این مقاله قصد داریم به بررسی تعدادی از نکات مهم در فروشندگی پوشاک بپردازیم, اگر شما فروشنده پوشاک هستید یا قصد ورود به این بازار را دارید این مقاله مناسب شماست پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فروش لباس یکی از شغلهایی است که مشتریان زیادی دارد اما همین مسعله سبب شده که فروشندگان زیادی در این بازار مشغول فعالیت باشند به همین دلیل اگر قصد ورود به این بازار دارید یا مشغول فعالیت هستید باید هوشمندانه عمل کنید و نکات زیادی را به خوبی رعایت کنید تا به سود بیشتری نسبت به دیگر رقبا برسید.

نکات مختلفی وجود دارد که باید به درستی رعایت شود, در ادامه قصد داریم برخی از این نکات را مطرح کنیم.

نکات مهم در فروشندگی پوشاک

روی میز را شلوغ نکنید 

بسیاری از فروشندگان که فکر میکنند اگر پیشنهادات زیادی برای مشتری روی میز بگذارند مشتری راحتتر تصمیم میگیرد, اما این مسعله هموار درست نیست. این مسعله احتمالا مشتری را سردرگم میکند و فروش را از دست میدهید. بهترین گزینه این است که ابتدا در مورد آیتم های پیشنهادی فروشنده بپرسید و براساس آن پوشاک را پیشنهاد دهید.

 صبور باشید

یکی از نکات مهم فروشندگی صبور بودن در این شغل است, چرا که یک فروشنده روزانه مشتریان زیادی را با اخلاق و رفتارهای متفاوت میبیند و باید از رفتارهای مختلف مشتریان عصبانی یا ناراحت نشود. به عنوان مثال بعضی از فروشندگان ممکن است زیاد سوال بپرسند یا اصرار زیادی برای تخفیف داشته باشند و یا انکه پس از اینکه مدت زیادی در فروشگاه بودند و لباس های مختلف رو پرو کردند و سوالات زیادی پرسیدند خرید نکنند. شما باید سعی کنید در همه این حالات بهترین رفتار را داشته باشید.

خلاق باشید

خلاق باشید و از شیوه های جدید و متفاوت برای فروش محصولات خود استفاده کنید. اگر شیوه هایی که شما به کار میگیرید برای مشتریان جذاب باشد احتمالا فروشتان بیشتر است.

 تخفیف های متنوع داشته باشید

در مراسم های مختلف سال سعی کنید روی همه یا تعدادی از محصولاتتان تخفیف داشته باشید و برای این مسعله از قبل تبلیغات کنید. علاوه بر این میتوانید بن تخفیف به مشتریانتان برای خریدهای بعدیشان بدهید این مسعله آنها را بیشتر به خرید ترغیب میکند.

ادامه نکات مهم در فروشندگی پوشاک…

طراحی زیبای فروشگاه

طراحی زیبای مغازه یکی از اولین دلایلی است که فروشنده جذب فروشگاه شما میشود. پس سعی کنید برای دکور مغازه و طراحی ویترین وقت و هزینه صرف کنید.

ارائه کالاهای باکیفیت

هرچقدر برخی از نکات را به خوبی رعایت کنید در صورتی که لباس هایی که به فروش میرسانید کیفیت خوبی ندارند مشتریان زیادی ندارید و حتی اگر یک مشتری یک بار خرید کند برای خریدهای بعدی شما را انتخاب نمیکند و این مسعله سبب کم شدن مشترهای ثابت شما میشود.

پیدا کردن یک تولید کننده یا واردکننده که پوشاک باکیفیت را بدون واسطه به دست شما میرساند میتواند گزینه مناسبی باشد.

جمع آوری شماره

به روش های مختلف میتوانید شماره مشتریانتان را جمع آوری کنید. به عنوان مثال پس از انجام خرید یا پس ز دادن کارت های تخفیف. شماره های مشتریان گزینه مناسبی برای تبلیغات و ارسال پیامک انبوه میباشد.

حواس پنچ گانه افراد را تحریک کنید

علاوه بر طراحی فروشگاه و ویترین مغازه عوامل دیگری از جمله یک راحیه خوشبو و همچنین آهنگ متناسب گزینه مناسبی برای فروشگاه شما است.

خدمات چاپ

یکی از کارهای خلاقانه این است که خدمات چاپ روی پوشاک ارایه دهید به عنوان مثال انواع تیشرت های ساده را در فروشگاهتان داشته باشید و فروشندگان پس از خرید درخواست چاپ متن یا طرح دلخواهشان روی آن داشته باشند.

فروش و تبلیغات انلاین

به شما پیشنهاد میکنیم در کنار فروش حضوری خود فروش انلاین به صورت پیج اینستاگرام و یا سایت نیز داشته باشید تا فروش شما چندین برابر شود.

نکات مهم در فروشندگی پوشاک

این کار زحمت مشتری را کمتر کرده و بدون مراجعه حضوری میتواند خرید خود را انجام دهد.
اگر مهارتی در فروش از طریق شبکه های اجتماعی ندارید تیم حرفه ای ifn به شما کمک خواهند کرد که کالاهای خود را چطور به فروش برسانید، چطور تبلیغات کنید و چطور مشتریان خود را روز به روز افزایش دهید.

همین الان جهت مشاوره رایگان کلمه مشاوره را به شماره ۵۰۰۰۲۶۲۳۶۳ پیامک دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتس اپ؟ همین الان پیام بده